Bratislava, 28. 9. 2022 – Spoločnosť SLOVNAFT, a.s. otvára diskusiu o správaní sa na fanúšikovských tribúnach. Aby fandenie a podpora športu vytvárali prostredie priateľské k rodinám, spustila kampaň „Fandime slušnosti na štadiónoch“. Jej ambíciou je upozorniť na hrozby spojené s nekultúrnym fandením a poukázať na pozitíva športového fandenia, ktoré môže byť inšpiratívne, podporujúce a zábavné pre všetkých.
Už jedenásty rok dáva spoločnosť SLOVNAFT, a.s. príležitosť vyniknúť futbalovým klubom naprieč všetkými ligami. Ako jednotka na trhu s pohonnými látkami so sieťou čerpacích staníc po celom Slovensku si futbal zvolila už pred rokmi práve preto, že ide o jeden z najdostupnejších športov – pre hráčov i fanúšikov. „Neopakovateľná, živá atmosféra, radosť z hry, férové súperenie – práve to patrí k futbalu, ktorý máme radi. V kampani chceme upozorniť na to, že výtržnosti a agresivita kazia zážitok z hry a zbytočne poškodzujú meno tohto populárneho kolektívneho športu. Preto pozývame fanúšikov, kluby i hráčov, aby sa k nám pridali a aby sme spolu podporili slušné a ohľaduplné fandenie. Aby sa futbalové štadióny stali miestom, kde s radosťou príde fandiť celá rodina,“ hovorí Anton Molnár, riaditeľ komunikácie spoločnosti SLOVNAFT, a.s. Kampaň, ktorou Slovnaft otvára dialóg s priaznivcami futbalu, je dlhodobá a začína práve v tomto období televíznym spotom. K nemu sa pripoja aktivity na sociálnych sieťach, komunikácia s klubmi aj priamo na štadiónoch. TV Spot si môžete pozrieť tu: https://fb.watch/fR9lfszgK6/ „Futbalový fanúšik je samozrejmá súčasť každého zápasu, bez jeho prítomnosti a priazne by dianie na trávniku stratilo svoj zmysel. Uchádzame sa a stojíme o každého jedeného priaznivca, spoločne vytvárame prostredie, v ktorom je dominujúce spojenie s mužstvom, hráčmi, s hrou, prinášajúcou radosť a spokojnosť. Preto je však potrebné, aby vytvorená atmosféra nebola zašpinená vulgárnymi, rasistickými, agresívnymi prejavmi, ktoré šliapu po ľudskej dôstojnosti a sú nebezpečné pre každého priaznivca futbalu na ktoromkoľvek štadióne. Preto vítame aktivitu nášho dlhoročného partnera SLOVNAFT, a.s. a pripájame sa k nej celou váhou,“ uviedol Miroslav Richtárik, vedúci oddelenia riadenia súťaží SFZ. SLOVNAFT CUP, najstaršia pohárová súťaž na Slovensku, je otvorený pre všetky futbalové kluby bez rozdielu. Víťaz reprezentuje Slovensko v Európskej lige UEFA. Tento rok sa do súťaže prihlásilo rekordných 255 mužstiev. Súťaž pozostáva z predkola a ôsmich kôl. Od predkola po 3. kolo spojí proti sebe pavúk, od 4. kola sa už každé kolo žrebuje zvlášť. V tomto kalendárnom roku sú naplánované ešte zápasy 4. (od 19. októbra) a 5. kola (od 9. novembra). Štvrťfinále (február), semifinále (marec / apríl) a finále (máj) sú na programe v prvej polovici roka 2023. Minulý rok si víťazný pohár odniesol Spartak Trnava, ktorý vo finálovom zápase zdolal mužstvo Slovana Bratislava. Aj v tomto ročníku sa fanúšikovia môžu tešiť na priame prenosy z pohárových zápasov. Sledovať ich môžu prostredníctvom televízie JOJ Šport a online portálu Futbalnet.TV. O Skupine SLOVNAFT Skupina SLOVNAFT je integrovanou rafinérsko-petrochemickou skupinou. Kľúčovou spoločnosťou skupiny je SLOVNAFT, a.s., ktorá sa zaoberá najmä spracovaním ropy v jednej z najkomplexnejších európskych rafinérií a veľkoobchodným a maloobchodným predajom pohonných hmôt. Slovnaft prevádzkuje najväčšiu sieť čerpacích staníc v SR. Spoločnosť patrí na Slovensku k lídrom v oblasti CSR a firemnej filantropie, významne podporuje šport, kultúru, vzdelávanie, mládež a revitalizáciu životného prostredia. Magazín Forbes zaradil značku Slovnaft medzi najhodnotnejšie slovenské značky. Skupina SLOVNAFT je členom medzinárodnej Skupiny MOL.